Goed aangekomen ennnn Cuzco! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Loes Dommelen - WaarBenJij.nu Goed aangekomen ennnn Cuzco! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Loes Dommelen - WaarBenJij.nu

Goed aangekomen ennnn Cuzco!

Door: Loes van Dommelen

Blijf op de hoogte en volg Loes

11 Juli 2012 | Peru, Cuzco

Buenos dias a todos! Ik heb de eerste dagen in Peru overleefd dus tijd voor een update ;)

Mijn vlucht verliep echt prima! Dankzij mijn lieve papa en zijn airmiles mocht ik business class vliegen dus ik ben flink verwend met champagne en sushi en ijs en ga maar door haha het was echt een feestje! Er zat een hele leuke Mexicaan naast me dus de vlucht had van mij nog wel wat langer mogen duren ;) In Lima aangekomen kwam ik 3 andere studenten tegen (Veerle, ook uit Tilburg en L’Aura en Guide uit Frankrijk) en met hun heb ik de taxi naar een hostel genomen. ’s Avonds hadden nog een klein drankje in Lima gedaan, Pisco Sour geproefd (hét drankje van Peru), en toen wisten we de weg niet meer terug naar het hostel... Gelukkig zaten we in een nette buurt, Miraflores, en op elke hoek van de straat staat daar een bewaker. Dus we vroegen de weg aan zo’n bewaker maar die wist het niet dus liepen we maar verder. Na een paar minuten kwam er toen een politiemotor op ons af en hij heeft ons naar het hostel begeleid, nu had die bewaker dus de politie gebeld om ons te helpen, wat lief he ;)

De volgende dag was het tijd voor de busreis naar Cuzco, we namen afscheid van Guide, die ging ergens anders naar toe reizen en Joris (ook uit Tilburg) sloot zich bij ons aan. Tijdens de busreis zagen we wat meer van Peru, en het is zo mooooi hier! Echt het landschap is super mooi (zie de foto’s) en hoe die mensen in de bergen hier leven is ook echt heel apart. En toen waren we, na 22 uur!!, in Cuzco! Wat een stad! We zitten hier in een heel leuk hostel: Flying Dog, echt midden in het centrum en vlakbij Plaza de las Armas. Het enige minpuntje hier is dat het overdag heerlijk weer is maar ’s avond het mega hard afkoelt, en verwarming kennen ze hier niet en een warme douche is ook een onbekende term in ons hostel.. Cuzco verder is echt mega toeristisch, je wordt continu aangesproken door Peruaanse vrouwtjes of je een massage wil, een schilderij of een trui of sjaal. Ook los chicos localos staan overal paraat om drugs te verkopen. In ons hostel hadden we de Argentijn Martín leren kennen en hij had een soort van marihuana chocolade balletjes gekocht bijeen local. L’Aura, Veerle en ik hadden een hap geprobeerd maar het was zo vies dat we de rest maar aan de mannen over hebben gelaten ;)

En toen was het tijd voor SALSA les oleeee!! Met Israelische meisjes uit ons hostel zijn we naar de Inca Team geweest, een locale bar waar elke avond salsa lessen worden gegeven en dit is echt heel leuk!! De mannen komen je netjes ten dans vragen en na de lessen wordt het er heel druk en gaat het feest door tot diep in de nacht…

Ook hebben we hier een lokale markt bezocht wat best wel indrukwekkend was, hygiëne kennen ze hier niet geloof ik en gevoel voor mode is ook heel ver te zoeken. Vlees ligt gewoon in de zon met veel vliegen overal en de kleding die ze hier verkopen zijn alleen van die Peruaanse gewaden. Vanmorgen zijn we om half 6 opgestaan om Sacsayhuaman te bezoeken, een soort van Mini Machu Picchu boven op een berg hier in Cuzco. De klim was echt heel zwaar, in deze hoogte ben je namelijk na een trap al helemaal buiten adem. Het uitzicht was wel echt super mooi, we waren helaas net iets te laat om de zon op zien komen.

Inmiddels hebben we al 2 dagen Spaanse les gehad en die zijn wel leuk. Het is ook echt hard nodig want niemand spreekt hier Engels. We zitten met 11 mensen in een klas en de lessen zijn heel interactief. We hebben elke dag van 9 tot 13h les en dan van 15 tot 18h iets cultureels, vandaag was dat bijvoorbeeld de beginsels van Queshua leren (de taal die hier in de bergen wordt gesproken) en de lokale instrumenten bespelen en lokale liedjes zingen.

Ook hebben we vandaag de trip naar Machu Picchu vastgelegd voor komend weekend woehoe ben benieuwd! Tot de volgende keer en dikke kus voor jullie allemaal xxx

  • 11 Juli 2012 - 05:31

    Jos Nelis:

    He Loes,
    Fijn dat je goed bent aan gekomen en erg leuk om te lezen dat je al zo veel indrukken hebt opgedaan. Ik geniet van je verhaal en heb soms het gevoel dat ik er zelf in zit. Die foto van de kop van die kuus: lekker soep van maken !! Kennen ze daar waarschijnlijk niet (snert). Dat zou pas echt integratie van culturen zijn !
    Dikke knuffel van ons en doe je vrienden de groeten. Succes met je Spaanse les. Met zo veel uren per dag moet je binnen een week al aardig wat woordjes kennen, nietwaar ??

  • 11 Juli 2012 - 07:28

    Maikel En Kim:

    Hoi Loes,
    Leuk dat we je kunnen volgen op deze manier.
    Heel veel succes daar in Peru. En vooral veel plezier, geniet ervan. Dat moet goed komen want het is een prachtig land!!
    Groetjes Maikel en Kim

  • 11 Juli 2012 - 13:40

    Kelly:

    Hej Loes, wat leuk om je verhaal te lezen :) vorig jaar rond deze tijd hadden wij ook samen spaanse les maar ik denk dat je leeromgeving nu toch wel een stuk interesanter is ! veel plezier nog !

    xx

  • 11 Juli 2012 - 13:56

    Annie Von Reeken:

    Stom, maar nu heb ik per het hele verslag gelezen en alle foto's gezien. Helemaal te gek hoor. Maar die vaskenskoppen op de locale markt stonden mij minder aan. En dat in die warmte. Heb je wel rennies bij je? Leuk dat je meteen al zoveel jongelui ontmoet. Ik denk dat je het wel zult gaan maken daar. Succes met je spaanse lessen. Liefs tante annie

  • 11 Juli 2012 - 14:41

    Jos Van Dommelen.:

    Heee Loes als ik die foto''s zo bekijk kom jij dat half jaartje wel door hi hi. Ik wens je `n super fijne tijd daar en veel succes. En as ge goe op oewijge past hebbe wai gin zurge.grtkxs Jos van Dommelen.xx

  • 11 Juli 2012 - 14:50

    Gerda Nelis:

    Hoi lieve schat,
    Jeetje mina, wat een belevenis! Leuk om te lezen, en wat leuk dat je zoveel jonge mensen ontmoet! Blijf genieten, en laten ons genieten van je fantastische verhalen!! Veel liefs, Tante Gerda. xxx

  • 11 Juli 2012 - 15:21

    Jorn:

    Hee Loesje!!
    Goed om te horen dat alles goed gaat daar en wat leuk dat jullie nu al zo actief aan de gang zijn! Geniet ervan!
    xx

  • 11 Juli 2012 - 16:03

    Anke Swinkels:

    Ha Loes!
    Wat een leuke/gave foto's! leuk om je verslag te lezen. Ik vind het zo knap van je zo'n reis!! Hel veel succes en vooral genieten!! ik zal geregeld op je site kijken, xx anke

  • 11 Juli 2012 - 16:35

    Marc Van Menzel:

    Facking vet daar zie ik wel. Beetje jaloers ben ik wel.
    Op elke hoek bewakers? Klinkt eigenlijk ook dubbel?!
    Naja, heel veel succes en veel plezier. Pas goed op jezelf!

    Kus!

  • 11 Juli 2012 - 18:48

    Jolanda Stevenaar:

    hoi loes, wat een beleving zeg, en wat heb je al mooie foto's. Leuk om je zo te volgen, gaan we ook zeker doen. Nu heel veel plezier daar, geniet ervan en dikke kus van ons allemaal xxxxxxx

  • 11 Juli 2012 - 19:15

    Ta.columba En Ome Ja:

    Lieve Loes, geweldig wat wij allemaal zien op jouw foto's. Geniet er maar van, want 162 dagen zijn voorbij voor je het weet. Veel succes met je spaanse les want dat zal best wel moeilijk zijn, maar dat heb jij zo onder de knie. Lieve Loes veel succes met je studie en een dikke kus van ons.Ome Jan, Tante Columba

  • 11 Juli 2012 - 20:15

    Roel En Mieke.:

    Hoi loes.
    Fijn ,dat vlucht snel ging,wat wil je nog meer. Je hebt ook al hele leuke foto's gemaakt, vooral van die gekleurde peruaantjes.Wij gaan jou natuurlijk ook volgen. En wij wensen jou natuurlijk heel veel succes met je studie, en maak er 'n fijne tijd van.
    grts ome roel en tante mieke.

  • 12 Juli 2012 - 02:40

    Esther Dahmen:

    Heee loesje!!

    Wat leuk om te lezen dat jij je nu ook in het verre wegiestan begeeft net zoals ik! Helaas moet ik weer 'bijna' naar huis maar jij gaat net aan je avontuur beginnen. Leuk om te lezen hoe snel je al mensen leert kennen en hoeveel je eigenlijk al gezien hebt in een paar dagen:) De tijd zal echt gaan vliegen de komende maanden! Ik spreek uit ervaring! Ik wens je heel veel plezier en heel veel succes daar.

    Liefs
    Esthertje

  • 12 Juli 2012 - 06:12

    Simone:

    Hey loes..
    Leuk verhaal.. zo te lezen heb je het goed naar je zin daar.. en mooie foto's .. pff jaloers hoor haha.. ziet er lekker uit daarzo... op een paar van die vlees foto's na.. haha volgens mij word je dan spontaan vegetarier...

    vandaag jullie sanne vertrokken naar het zonnige griekenland.. zal lekker rustig worden voor jullie pap en mam ;-)

    Heel veel plezier nog daar..
    geniet ervan.. en veel succes !!

    Groetjes Simone

  • 12 Juli 2012 - 12:16

    Elly Van Lankveld:

    Hi Loes fijn dat de reis goed is verlopen, en dat je niet alles in je eentje hebt moeten uitzoeken.
    Ik kan je nu heel mooi volgen dat zal ik ook zeker doen, ik zou zeggen een hele fijne tijd daar en geniet ervan.
    Ook krijg je de groeten van Willy.


  • 13 Juli 2012 - 09:19

    Leonie:

    Het enthousiasme spat van het scherm! Heel veel plezier in Peru. Ik zal je verhalen blijven lezen.

  • 13 Juli 2012 - 23:02

    Adriënne:

    Hey Loes,

    Gaaf om jouw zo te kunnen volgen. Eergister zag ik bij een travel programma toevallig een documentaire over Cuzco. Heeej, daar heb ik meer van gehoord en dus met meer dan normale belangstelling bekeken. Leuk om je zo te zien genieten.
    Dikke kus Adriënne

  • 15 Juli 2012 - 12:09

    Peettante Willemien:

    ha ons loesje
    geweldig al die foto`s en die verhalen
    geniet van alles en let goed op jezelf.
    succes met de spaanse les en nog heel veel plezier de komende tijd wij genieten met je mee.
    heel veel lieve groetjes en een dikke knuffel van ons allemaal x x x

  • 15 Juli 2012 - 19:48

    Elke:

    Haha klinkt zeer goed die vlucht van jou!! meestal klagen de mensen over een lange vlucht ;-)
    Super gaaf al die foto's!! Het is daar zoo mooi! Haha die markten daar, ik snap je helemaal! Geniet ervan Loeske!! Post mar snel weer een nieuw verhaaltje voor ons! Dikke kuss!

  • 17 Juli 2012 - 06:53

    Mari En Erna:

    Hoi Loes,
    Geweldig je verhaal. Nog maar zo kort weg en nu al zo veel gezien en gedaan.
    Veel leersucces en vooral veel plezier.
    We blijven je verhaaltjes volgen.

    groetjes vanuit het natte Mariahout.

  • 22 Juli 2012 - 16:31

    John En Lia:

    Hoorde van tante Annie vandaag over je site.lees nu net je verslag en zag je foto's.Ziet er goed uit.Wel heel spannend voor je.We zullen je een beetje blijven volgen op deze manier.Veel succes! groetjes van John,Lia,Marjolein en Birgit.

  • 26 Juli 2012 - 01:16

    M.REIJNDHOVEN@LIVE.NL:

    hALLO LOES,
    iK HEB AL VAAK ZITTEN KIJKEN WAT DUURD HET TOCH LANG VOOR DAT LOES WEER 'N MAIL STUURDT. mAAR HET LIJKT NU WEL OF IK DE EERSTE BEN DIE HET VERHAAL VAN JOU GA LEZEN.
    iK HEB HET NOG NIET GELEZEN,, MAAR WILDE WEL DE EERSTE ZIJN.
    tOT STRAKS.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Actief sinds 18 Juni 2012
Verslag gelezen: 701
Totaal aantal bezoekers 14817

Voorgaande reizen:

05 Juli 2012 - 20 December 2012

Exchange semester @ Universidad del Pacífico

Landen bezocht: