Guayaquil, Zorritos en tijd om afscheid te nemen… - Reisverslag uit Lima, Peru van Loes Dommelen - WaarBenJij.nu Guayaquil, Zorritos en tijd om afscheid te nemen… - Reisverslag uit Lima, Peru van Loes Dommelen - WaarBenJij.nu

Guayaquil, Zorritos en tijd om afscheid te nemen…

Blijf op de hoogte en volg Loes

20 December 2012 | Peru, Lima

Nog een paar uurtjes, en dan mag ik het vliegtuig in stappen terug naar Nederland. Het is een beetje een dubbel gevoel, ik heb echt super veel zin om iedereen in Nederland weer te zien; familie, vrienden en mijn vriendinnen. Maar dit betekend ook het einde van mijn avontuur hier in Perú, afscheid nemen van alle lieve mensen die ik hier heb ontmoet en waarmee ik ervaringen heb meegemaakt om nooit te vergeten.

Goed, in de laatste weekjes hier heb ik me ook nog heel goed vermaakt. De tentamens die ik nog had zijn soepel verlopen en ik heb gelukkig al mijn vakken hier gehaald. Na de tentamens zijn we een weekje gaan reizen. We hadden het plan om naar Montanita te gaan, een heel mooi strandplaatsje in Ecuador en daar vlakbij ligt Puerto Lopez waar we walvissen zouden kunnen zien. Na een 26-urige busreis kwamen we ’s avonds laat in Guayaquil aan, een grote stad tussen de grens Perú-Ecuador en Montanita. We besloten hier een nacht te overnachten en dan de volgende dag de bus te pakken naar Montanita. In ons hostel die avond ontmoetten we wat andere mensen en zij vertelden ons dat er de hele week geen zon zou zijn in Montanita! En het seizoen dat je de walvissen kunt spotten was een paar maanden terug. Haha jammer… En wat nu dachten we, want we wilden wel graag nog wat zon zien voordat we allemaal weer huiswaarts moeten keren. We hebben toen het internet geraadpleegd en inderdaad de hele week geen zon in Montanita, en ook in andere plaatsjes in die omgeving waren de voorspellingen niet zo geweldig. Toen besloten we terug te gaan naar Zorritos, dat ligt in Noord Perú net over de grens met Ecuador. Hier zijn hele mooie stranden, veel hostels en ALTIJD ZON! Die avond en de volgende ochtend de stad Guayaquil nog een beetje verkend maar dit was niet zo geweldig; vooral wat ratten en veel kakkerlakken gezien dus we waren blij deze lelijke stad weer te verlaten. Eenmaal in Zorritos aangekomen hadden we een mooi hotelletje gevonden direct aan het strand met een mooi zwembad. Hier hebben we nog 4 dagen heerlijk genoten van de zon, het zwembad en lekker heel de week verse vis gegeten mnomnom.

Lekker uitgerust dus in dat weekje. Toen we weer terug waren in Lima zijn we nog wat wezen stappen, flink dronken geworden op de laatste parties en van veel mensen afscheid moeten nemen. Hier in huis is de stemming nu ook een beetje heel erg sip. De helft is al vertrokken, ik ga vandaag en aan het eind van de week is alleen Evelyne nog over in huis.

Het was een SUPER half jaar, geniale mensen ontmoet, heel veel mooie dingen gezien, op academisch gebied niet heel erg veel geleerd maar mijn Spaans is wel vloeiend nu. Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties, berichtjes en kaartjes en tot heel snel in Nederland!

  • 20 December 2012 - 18:39

    Justien:

    afscheid nemen is nooit leuk maartegenwoordig met facebook twitte enz zal je ze nog regelmatig spreken en zien. Wij vinden t fijn dat je weer naar nederland komt. OOk fijn dat je het daar zo geweldig naar je zin hebt gehad. We wensen je een hele goeie ries en totziens in mariahout.
    groetjes tonnie justien stefan aniek wessel en ......

  • 21 December 2012 - 13:45

    Gerda Nelis:

    Heeee lieve Loes: WELKOM THUIS.

    En geniet van je wintersport met papa mama en Sanne, en we zien elkaar in het nieuwe jaar!!!

    Liefs, Tante Gerda.

  • 21 December 2012 - 16:17

    Annie Von Reeken:

    Weer een geweldig verslag. Meid meid wat heb jij veel gezien, meegemaakt en ervaringen opgedaan. Dit zul je je hele leven niet meer vergeten! Maar je weet het he: er gaat niets boven ons eigen BRABANT. Liefs tante Annie

  • 24 December 2012 - 15:49

    Leonoor:

    Ah, het laatste verslag alweer! Een geweldige ervaring inderdaad om nooit te vergeten :) Ik heb genoten van je mooie verslagjes en vooral natuurlijk van mijn drie weken in Peru, grotendeels met jou. Nu mag je me weer komen vergezellen in Tilburg haha. XX, geniet van je wintersport!!

  • 24 December 2012 - 21:18

    Elke:

    Loeske!
    Ik heb genoten van je verhalen! Nu veel plezier op skivakantie en we gaan snel borrelen in Tilburg!! Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Actief sinds 18 Juni 2012
Verslag gelezen: 2209
Totaal aantal bezoekers 14817

Voorgaande reizen:

05 Juli 2012 - 20 December 2012

Exchange semester @ Universidad del Pacífico

Landen bezocht: