Paracas, familiebezoek en Paaseiland! - Reisverslag uit Lima, Peru van Loes Dommelen - WaarBenJij.nu Paracas, familiebezoek en Paaseiland! - Reisverslag uit Lima, Peru van Loes Dommelen - WaarBenJij.nu

Paracas, familiebezoek en Paaseiland!

Blijf op de hoogte en volg Loes

29 November 2012 | Peru, Lima

Hoi allemaal, daar zijn we weer:)

Allereerst bedankt voor alle lieve berichtjes voor mijn verjaardag! Ik heb echt een super verjaardag gehad. Toen ik wakker werd, werd ik verrast met een video op de Whatsapp van mijn lieve papa, mama en Sanne ‘Lang zal ze leven’ zingend. Daarna werd ik op ontbijt getrakteerd door Leonoor en overdag zijn we met alle huisgenootjes heerlijk sushi wezen eten in een goed restaurant in Lima, in de avond had ik helaas een tentamen maar daarna hebben we er nog wat borrels op genomen dus het was helemaal top! Nu ben ik dan eindelijk echt volwassen, 21 jaartjes, joepie!

De dag voor mijn verjaardag was Leonoor, een vriendinnetje uit Tilburg, in Lima aangekomen. Super leuk! Ik heb haar van ’t vliegveld opgehaald en de dag na mijn verjaardag zijn we samen naar Paracas gereisd. Paracas is een klein stadje met een heel groot en mooi natuurgebied om zich heen, 5 uur met de bus ten zuiden van Lima. Daar hebben we met een chauffeurtje het natuurgebied verkend en zijn we een sjiek hotel binnen geslopen om de hele dag lekker te chillen aan het luxe zwembad, heerlijk! Ook hebben we een boottrip gemaakt naar Islas de Ballistas, dat zijn eilandjes met een paar onverklaarbare lijnen in de grond, zeeleeuwen, ontelbaar veel vogels en pinguins! Wat een leuke beesten zijn dat, heel mooi om te zien allemaal. Ook lekker veel vis gegeten daar, helaas was er ’s avonds geen drol te beleven dus hebben we ons vermaakt met een fles wijn op t dakterras van ons hostel, ook helemaal prima. Na 3 dagen van de zon te hebben genoten gingen we terug naar Lima om de leuke feestjes van elk weekend hier weer mee te pakken. Ook was er dat weekend een groot feest van de universiteit omdat de tentamens afgelopen waren, het feest was op een hele mooie locatie net buiten Lima.

Afscheid genomen van Leonoor, en een paar dagen later was het alweer tijd om weer naar het vliegveld te gaan maar nu om mijn mama op te halen!!! Joepie! Hier had ik echt heel erg naar uitgekeken. Omdat ik zeker op tijd wou zijn dat mama niet in d’r eentje tussen al die Peruanen terecht zou komen, heb ik 2,5 uur moeten wachten totdat ze eindelijk de deur uit kwam. Ik was super blij om haar hier in Lima te zien en we liepen snel richting de taxi. Maar toen kwam er opeens iemand op mijn rug gesprongen: 'VERASSING!' En toen stond daar opeens ook Sanne voor mn neus! Haha dit was echt een suuper verrassing en ik kon mijn ogen de eerste paar uren nog niet helemaal geloven. Ze kwamen ‘s avonds laat aan dus we gingen meteen naar het hotel, hadden nog wat gegeten in Larcomar en zijn toen maar vroeg gaan slapen. De eerste dagen heb ik ze Lima een beetje laten zien, Miraflores de buurt waar ik woon, het oude historische centrum en zijn we naar mijn universiteit en wat goede restaurants geweest. Ook ben ik met Sanne wezen surfen, hebben we Parque de las Aguas bezocht en hebben we de lekkerste Peruaanse cocktails gedronken in een bar in Barranco. Na 3 dagen pakten we de bus naar Paracas en daar hebben we heerlijk genoten van t zonnetje in een luxe hotel, ook een tour door het natuurreservaat gemaakt en hebben mama en Sanne samen ook de boottocht gemaakt om de eilanden met de pinguins en zeeleeuwen te zien. Daarna zijn we door gegaan naar Huacachina, een oase in de woestijn waar zelfs mama heeft gesandboard en onze laatste stop hebben we in Nazca gemaakt. Nazca is heel zwaar getroffen door de aardbeving 5 jaar terug dus alles is nog steeds heel armoedig daar. Ik heb daar de Nazca lijnen bezocht, deze lijnen in de grond zijn 1000den jaren oud en kun je alleen zien door er met een vliegtuigje boven te vliegen. Ook hebben we een oude begraafplaats bezocht daar, echte mummies gezien en ‘s avonds weer de bus terug gepakt naar Lima. De laatste dag hebben we samen nog wat souvenirtjes geshopt, geluncht en toen heb ik ze de taxi in gezet om weer veilig het vliegtuig terug naar NL te pakken. Het was echt een super leuk weekje samen en heel fijn om hun even te laten zien waar ik nou woon voor een half jaartje:) Ohja en ze hadden heerlijke stroopwafels, een chocoladeletter, Cup a Soup, peperkoek en pepernootjes voor me meegenomen hhmmm…

Ook weer veel feestjes gehad hier, voor het eerst Halloween gevierd dat was heel leuk. Er waren ook nog wat andere verkleedparties en we zijn naar Creamfields geweest. Dat is het grootste festival van het jaar in Perú met Armin van Buuren oleee heel leuk om wat dansjes te wagen op de beats van een Nederlandse dj haha!

En toen werd t even druk met de studie, had in 2 dagen opeens 4 presentaties, een mondeling en een andere groepsopdracht maar dankzij mijn lieve mede Peruaanse studenten is dat allemaal heel soepel verlopen. Daarna was het tijd om naar Paaseiland te gaan! Eigenlijk zijn de centjes allaaang op maargoed de kans om naar Paaseiland te gaan kan ik natuurlijk niet laten schieten... Ik dacht eigenlijk dat dat ergens onderaan Chili ligt, maar het ligt dus echt midden tussen Peru en Tahiti haha, precies 17000 km van Nederland af. Na een heerlijk luxe vlucht van 6 uur met LAN, inclusief goede wijn en een lekkere maaltijd (voor t eerst weer aardappelpuree gegeten in dit half jaar mnomnom) kwamen we dan ‘s ochtends vroeg aan op dit magische eiland. Na 2 uur wachten voor douane en immigratie (efficiëntie of gewoon hard doorwerken kennen ze hier nergens in Zuid Amerika) stond daar het vrouwtje van ons hostel al op ons te wachten. We zaten in een mooi en goedkoop hostel met uitzicht aan zee, de eerste dag zijn we naar een heel mooi strandje gegaan en ook meteen de eerste beelden gespot. Heel het eiland staat namelijk vol met eeuwenoude beelden, gemaakt door een stam die hier vroeger in onderdrukking leefde van een andere stam. Sommige hoofden kijken richting zee, anderen kijken landinwaarts, waarom precies weet niemand, er zijn veel theorieën over maargoed het ziet er heel indrukwekkend uit. De andere dagen hebben we een auto gehuurd en de 2 vulkanen bezocht, we hebben een flinke fietstocht gemaakt over het eiland (heerlijk om weer een keer te fietsen) en we zijn zelfs 2 keer wezen hardlopen. Ook hebben we vooral veel geslapen; geen auto-alarms, sirenes, getoeter of rumoerige huisgenoten, alleen het geluid van de zee en de wind en de vogeltjes, het leek alsof we onze slaap hebben ingehaald van de laatste paar maanden... Na 4 dagen hebben we alle beelden gecheckt en alles verkend en was het weer tijd om terug te gaan naar Lima! Nu nog 3 weekjes in Perú te gaan, het lijkt wel of de tijd voorbij is gevlogen, nu even flink studeren voor wat tentamens volgende week en dan nog 2 weekjes vrij, hoe ik die ga invullen weet ik nog niet precies.
Kusjes

  • 29 November 2012 - 19:11

    Justien:

    Nou weer helemaal een mooi verhaal. je vriendin je mama je zus de paaseilanden en ga maar door.
    Geniet nog van die laatste weken en studeer ze, heel veel plezier en tot ziens.
    groetjes uit rooi.
    justien tonnie stefan aniek en wessel en een lebber van rocky
    doeiiiiiiiiiiiii xxxx

  • 29 November 2012 - 20:20

    Tante Willemien:

    hoi hoi lieve loes
    weer helemaal geweldig het verhaal en de mooie foto`s.
    maak er nog een paar mooie weken van en succes met school.

    heel veel liefs van ons allemaal.x x x x x x x x

  • 29 November 2012 - 21:49

    Gerda Nelis:

    Hee Loes,
    Wat een superverhaal weer en wat een fantastische avonturen.Leuk he, dat ook Sanne met mamma was meegekomen.
    Geniet verder van je reis en hou ons op de hoogte, dat is echt superieur.
    Liefs, en dikke knufels van mij!!!
    Doei, Tante Gerda.

  • 30 November 2012 - 00:28

    Roel En Mieke:

    Hoi Loes.
    Zo ik heb het verhaal weer gelezen en we hebben de foto's weer bewonderd.
    Het ziet er allemaal weer gaaf uit, fijn he, dat je moeder en zus 'n week op bezoek kwamen.
    Doet je toch weer goed of nie.
    Nou Loes nog even studeren en nog even genieten van al het moois, en dan ben je zo weer thuis.
    Groejes Roel en mieke.

  • 30 November 2012 - 13:07

    Sanne:

    Zussie! Leuk geschreven weer! Ik ben erg benieuwd naar de foto's van het paaseiland. Hier thuis zijn we al aan het aftellen tot je er weer bent haha. GENIET! Kus

  • 01 December 2012 - 10:10

    Annie Von Reeken:

    Lieve Loes,
    Wat leuk om al jouw ervaringen weer te lezen. Geweldig! Natuurlijk heb ik al wat gehoord van jullie mam maar nog niet uitgebreid genoeg. Dat komt nog wel, jullie pap en mam hebben het nu erg druk, dat weet je.
    Maar ik verbaas me er steeds weer over waar je allemaal naar toe gaat..... Maar ja zolang je door je tentamens rolt is dat oke en het zijn herinneringen voor je hele leven!
    Wetende dat jouw die verrassing stond te wachten (dat Sanne ook mee kwam) zijn wij in gedachten veel bij jullie in Peru geweest. Leuk hoor dat jullie zo'n geweldige week hebben gehad. Nou meid hou je taai en tot over een paar weekjes! Liefs tante Annie

  • 07 December 2012 - 09:37

    Adrienne:

    Hey Loes,

    Wat mooi te lezen je belevenissen in die laatste fase alweer en inderdaad voorbij gevlogen. Jullie mam heeft ook zo genoten van hun bezoek. En Paaseiland is ook gaaf zeg. Groot gelijk dat je daar naar toe bent gegaan, daar kom je waarschijnlijk nooit meer. Nu in de afrondende fase van je Exchange semester. Geniet er nog van, het is zo kerst! Het sneeuwt hier vandaag behoorlijk, echt winter. Ook erg mooi en heel Hollands, daar is ook niks mis mee, our roots.
    Fijne tijd nog Loes......
    X Adrienne

  • 16 December 2012 - 12:03

    Tante Mieke:

    Hoi Loes
    Wat vliegt de tijd zeg, geniet er nog even van Loes.
    En wij wensen jou ;n hele goede reis terug.

    groetjes uit maria hout xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Actief sinds 18 Juni 2012
Verslag gelezen: 634
Totaal aantal bezoekers 14816

Voorgaande reizen:

05 Juli 2012 - 20 December 2012

Exchange semester @ Universidad del Pacífico

Landen bezocht: